donderdag 28 januari 2016

Mooi van ...

Nieuwe bundel Hans Manders (verschenen oktober 2015) 

In maart 2013 werd ik aangesteld als gemeentedichter van Bernheze, een gemeente van zes kernen in het oosten van Noord-Brabant. Een paar weken later verscheen in De MooiBernhezeKrant de eerste aflevering van de rubriek Mooi van Hans Manders. (U leest het goed: alleen de M is anders.)

Op 14 oktober 2015, een dag na de uitschakeling van het Nederlands elftal voor het EK van 2016, stond mijn zestigste bijdrage in DMBK. Tijd voor een jubileum, vond ik.

In de afgelopen tweeënhalf jaar schreef en publiceerde ik gedichten over diverse Bernhezer onderwerpen, van de aanstelling van de nieuwe burgemeester tot de uitreiking van de cultuureducatieprijs 2015. Maar ook over maanden en seizoenen, Nijmegen en Rome, voetbal en wielrennen, een molen en een koe, het leven met en zonder bril, en over de dood natuurlijk. Kortom: over alle onderwerpen die mij als (gemeente)dichter inspireerden.

Sonnetten voeren de boventoon, maar er staan in deze bundel ook andere gedichten, rijmend en niet rijmend. Ze worden allemaal voorafgegaan door een inleiding. Dan weet u waarom ik ze geschreven heb.


Mooi toch!  

Te koop bij bol.com. Zie ook: www.bravenewbooks.nl/hansmanders 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten